Hipermarkette Satılan Ürünlerin Satış Karı Nedir?

hipermarketMerhabalar,

Geçenlerde size hipermarket sektörüne geri dönüş  adlı makalemi sunmuştum. Biliyorsunuz hayatımızı sürdürmek adına bu yerlere ihtiyacımız var. Artık küçük bakkal ve esnaflık dönemi bittiği için hipermarketler hayatımızda  çok önemli yer işgal etmeye başladı.

Hipermarketlerin tümünü incelediğimizde farklı fiyatlar ile karşılaşabiliyoruz. Nedeni ise tamamen satın alma faaliyetiyle ilgilidir. Eğer sağlam bir satın alma gücünüz yoksa marketinizde ucuz ürün satabilmeniz zorlaşmaktadır. Eğer iyi bir satın alma birimine sahipseniz fiyatlarınız o derece iyi olmaktadır. Piyasada ürünlerin satış karı genellikle şu şekildedir:

  • Temel ihtiyaçlar ve gıda malzemeleri %20 kar ile satılmaktadır.
  • Bakliyat ve bazı açık ürünler %30 kar ile satılmaktadır.
  • Manav ürünlerindeki kar oranı %50 ‘dir. Bu rakam bize çok gelse de oluşan fireler ve sandık bedelleri bu oranın çıkmasının başlıca sebebidir.
  • Şarküteri ürünlerinde oran %30-%35 ‘e kadar çıkmaktadır.

Piyasada bu şekilde bir dönüş olmaktadır. Üreticiden tüketiciye kadar oluşan bu oran aslında ciddi oranlardır. Düzelmesi adına devletin bazı şeylerde müdahalede bulunması gerekiyor.

Saygılar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir