Sigarayı Bırakma Yolları Ve Bıraktıktan Sonra Etkileri

Sigara,insan oğlunun kendini kolayca bitirmek için ürettiği zehir çubuğu.Sigara yüz yıllardan beridir malesef dünya’nın başına bela oldu.Sigara’ya başlamak malesef çok kolay,ancak bırakması çok zor.Yapılan araştırmalarda Amerika’da her yıl 400.000 insan sigara yüzünden ölmekte.Ve düşünün 80 milyon nüfuslu bu güzel ülkemizde ölen kişinin sayısını.Düşündüğümüzde rakam kesinlikle korkunç…

Ülkemizde her yaştan sigara tiryakisi bulunmaktadır.Ve sigaraya başlama yaşı malesef 13 yaşa kadar inmiş durumda.Bunun nedeni ise sigaraya ulaşmak artık çok kolaylaştı.Yanı başımızda,okul çevrelerinde ve diğer kaçak sigara satanlar nedeniyle sigaraya küçük yaştaki insanlar da çok rahat ulaşabiliyor.Öncelikle bu tehlikeyi önlemek devlete düşmektedir.Çünkü aileler çocuklarının her zaman yanında olamıyorlar.

Sigaraya başlayanların %70’i arkadaşları yüzünden sigaraya başlıyor.Başlangıçta ciğerler çok temiz olduğu için sigara içenler kendilerini attıkları tehlikenin farkına varamıyorlar.Halbuki nikotini vücudumuza bu şekilde aşılıyoruz.Nikotin bağımlığı bir madde bağımlılığıdır.Bu terimi sigara içenler kabul etmezler.Ancak gerçek malesef budur.Madde bağımlılığı deyince insanların aklına tiner,bali,eroin,kokain ve benzeri maddelerin alışkanlığı gelir.Ancak sigara içmekte bir madde bağımlılığıdır.O nedenle bu yazımızı okuyan sigara içmeyen kişilere kesinlikle sigaraya başlamamalarını ve yeni başlayanların ailen sigarayı bırakma yolunu tercih etmelerini öneriyoruz. Eski bir içici olarak bu yolun dönüşünün çok zor olduğunu belirtmeliyim.Tükettiğiniz sağlığınız,çevreye verdiğiniz rahatsızlık ve cebinizden gidecek her kuruş para inanın çok kötü. Sigara Pişmanlıktır!

SİGARA BIRAKMA YÖNTEMLERİ

Sigara alışkanlığından kurtulmak sanıldığı kadar zor değildir.Ama çok da kolay değildir.Çünkü nikotin maddesi vücutta yer edindikten sonra onu dışarı atmak için biraz sabır gerekmektedir.Bir çok insan sigarayı azaltarak bırakmayı dener.Ancak bu yöntemi kesinlikle tavsiye etmiyoruz.Çünkü azaltarak sigara bırakmak diye bir şey yoktur.Çünkü her sigara içme aralığınız bir sonraki sigara içme alışkanlığının devam etmesine neden olmaktadır.

Son yıllarda ülkemizde yasaklanan ancak Avrupa’da çok popüler hale gelen e-sigara (elektronik sigara) ile sigarayı bırakanların olduğunuz biliyoruz.Başlangıçta denemelerimizde sadece buhar geldiğini fark ettik.Bir çok uzman ise sigara kadar zararlı olduğunu belirtmektedir.Bu yöntemi deneyen arkadaşlarımızın ayrıca sigara içtiklerine de şahit olduk.Yani bu yöntemi de aslında tavsiye etmiyoruz.

Bırakmak için aslında 3 yöntemi gönül rahatlığıyla size önerebiliriz. Bunlar hakkında da kısaca size bilgiler sunacağız. Ama şunu bilin nasıl bırakmaya çalışırsanız çalışın,her şey sizin beyninizin içinde bitmektedir.Herkesin sigara bırakma yöntemi farklı işlemektedir.

1.Sigarayı Direk Bırakmak: Arkadaşlar aslında en iyi yöntem budur diyemiyoruz.Ancak ben bu şekilde bırakmayı tercih ettim.Bu tamamen sizin beyin gücünüze bağlı olarak seçeceğiniz bir yöntem.Öncelikle kendinize sigarayı bırakacağınız bir tarih belirleyin.Ve beyninizi buna önceden hazırlayın.Belirlediğiniz tarihte sigarayı hemen bırakın.

2. Profesyonel Destek Alarak Sigara Bırakmak: Sigara tüketimini azaltmak için Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve devletimiz oldukça güzel işler yapmaktadırlar. Öncelikle kapalı alanlarda sigara yasağı başlatıldı.Bu inanın çok güzel bir karar oldu. Çünkü kapalı alanlarda sigara içilmesi ciddi anlamda sigara alışkanlığını teşvik etmekteydi.Şimdi cezalarla caydırılmaya çalışılıyor. Devletimizin yaptığı önemli şeylerden biri de sigara bırakma danışma hattı adında bir hizmettir. Bu hizmet sayesinde sigarayı bırakmanız için profesyonel destek ve ilaçlar ücretsiz sağlanıyor. Bu yöntemi kesinlikle tavsiye etmekteyiz.Çünkü doktor kontrolü ile bırakmak sigaraya bir daha dönmenizi engeller.

3.Allen Carr Yöntemi İle Sigarayı Bırakmak: Bu yöntemi bulan kişi Allen Carr adında 33 yıllık sigara içicisi bir adam.Ve bu kişi sigarayı bırakmanız için çok farklı yöntem uyguluyor.Sigarayı neden bırakmadığınızla değil,neden içtiğinizle ilgileniyor diyebiliriz.Bu yöntem sayesinde sigarayı çok kişi bıraktı.Bu yöntem hakkında Türkçe çevirili kitap ve sinema filmi bulunmaktadır.Kitabı satın almanızı veya filmi izlemenizi kesinlikle tavsiye ediyoruz.

Allen Carr Yöntemi ile alakalı bir kaç video paylaşacağım.İnanın izleyeceğiniz videolar bile sizi sigaradan uzaklaştıracak.

Bu videoları izlemenizi kesinlikle tavsiye etmekteyiz.

SİGARAYI BIRAKTIKTAN SONRA VÜCUTTAKİ GELİŞMELER

Evet sigarayı bırakmayı başarmış kişilerin bundan sonraki hayatlarında yaşayacakları güzel anları kısaca anlatacağız.Arkadaşlar sigarayı bıraktıktan 20 dakika sonra olumlu şeyler başlıyor.Son sigaranızdan 20 dakika sonra kan basıncınız ve nabzınız normale dönmektedir.8 saat sonra kanınızdaki oksijen düzeyiniz normalde döner ve kalp krizi geçirme riskiniz azalır. 24 Saat geçtikten sonra vücudunuzdaki karbonmonoksit dışarı atılır.48 saat sonra ise nikotin artık yavaş yavaş terketmeye başlar.Tat ve koku duyularınız gelişmeye başlar.Kısaca not olarak belirtelim.Sigarayı bırakanların en çok sevindiği şey yemeklerden alınan o muhteşem tat ve kokudur.Çünkü sigara içen kişiler bunu algılayamaz. 72 saat sonra nefes alışverişi düzgün hale gelir.Ve bu anda önceden ben nasıl nefes aldım acaba gibi soruları kendinize sorarsınız.

Daha sağlıklı bir yaşam için sigarayı bırak!..

Bir önceki yazımız özel güvenlik olmak ile alakalı makalemizi okumanızı tavsiye ederiz.

Saygılarımızla.

Erhan GENÇ Yazar

Yorumlar

    Hasta Bakıcısı

    (26 Mayıs 2017 - 01:23)

    başarılı bir blog

    Boyali profil fiyatları

    (15 Nisan 2017 - 15:44)

    Harika bir site

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir